یکی از مشکلات شایع خانم هادرتمام سنین ، هموروئید(بواسیر) یا ضایعات ناحیه پرینه و اطراف مقعدی می باشد.از آنجائیکه ناراحتی های ناشی از اینگونه موارد در ناحیه خصوصی بیمار رخ میدهد ، خجالت و شرم از ابراز آن و ترس از درمان، باعث میشود که فرد نتواند براحتی و بموقع آن را درمان نماید. و از آنجائیکه بعضی از علائم سرطانهای رکتوم و مخرج ، مشابه با علائم بواسیر (هموروئید) میباشند، اگر فرد شروع به خود درمانی با مصرف انواع داروهای ماهواره ای وحتی داروهای موجود در داروخانه ها که بطور غیر نسخه ای میباشند کند ، علاوه بر اتلاف وقت و هزینهء خود ، ممکنست باعث پیشرفت بیشتر بیماری و .حتی دچار عوارض جبران ناپذیری نیز گردد
.در نتیجه این مسئله باعث بروز مشکلات بهداشتی ودرمانی در فرد خواهد شد
مشاوره ی درمان انواع هموروئید و ضایعات ناحیه پرینه و اطراف مقعدی با لیزر پیشرفته و مدرن به صورت کاملا سرپایی بدون بیهوشی و بستری انجام میشود . بطوریکه فرد هیچگونه نیازی به استراحت و از کارافتادگی نیز نخواهد داشت .در ضمن فرد میتواند بدون نیاز به همراه ، جهت درمان ، مراجعه نماید .چون هیچگونه بیهوشی و جراحی نیاز نیست ودرمان 100% سرپایی انجام خواهد شد.
:علائم و نشانه های بواسیر (هموروئید)
بدون خونریزی و یا با خونریزی قرمز روشن با و یا بدون درد در حین اجابت مزاج که ممکن است چکه چکه و یا گاهی خفیف تر و یا شدید تر باشد.بیرون زدگی یا بیرونآمدگی در حین اجابت مزاج و یا پرولاپس نیز از علائم شایع دیگر می باشد. گا هی درد مقعد به علت ایجاد لخته و یا زخمی و یا گانگرنه شدن و یا به علت گیر افتادن (مختنق شدن) نیز رخ میدهد و البته خارش مقعد نیز گاهی دیده میشود.
:تئوری های مطرح و علل موثر در ارتباط با گسترش هموروئید ها
عواملی مثل ارث و وجود سابقه خانوادگی - تغذیه نامناسب - حاملگی - ورزش های نامناسب - نشستن طولانی مدت در توالت همراه با زور زدن - مصرف بعضی از دارو ها - یبوست - اختلال عملکردی اسفنکتر مقعدی و غیره.

بواسیر چیست؟ image