بسیاری از بیماران توده و تورم و بیرون زدگی و خونریزی ناحیه مقعدی را هموروئید می گویند.که معمولا با علامت خونریزی و گاهی با درد و حتی با خارش مقعدی مراجعه می نمایند. بعضی از علائم سرطان های رکتوم و مخرج مشابه با علائم بواسیر می باشد که دیر مراجعه کردن بیمار منجر به عوارض جبران ناپذیری می گردد.

1 دقیقه خواندن

یکی از مشکلات شایع خانم ها ، هموروئید (بواسیر) یا ضایعات ناحیه پرینه و اطراف مقعدی است و خجالت و شرم و حتی ترس از درمان جراحی موجب دیر مراجعه کردن بیمار میشود.لیزر یا اشعه درمانی با فتوکواگولاسیون مادون قرمز(IRC) جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین روش سرپایی Office Baseدرمان در اروپا و آمریکا می باشد.

1 دقیقه خواندن

یبوست علل متعددی دارد.اگر میزان آب مدفوع کمتر از 60% باشد فرد دچار یبوست می باشد. یعنی دفع مدفوع به صورت تکه تکه خشک ، گرد یا باریک است.معمولا مبتلایان از احساس عدم دفع و تخلیه کامل و نفخ شکایت دارند. درحالت طبیعی بین اعصاب معده و اعصاب روده ها ارتباطی وجود دارد که با وارد شدن غذا به معده پیام عصبی به روده بزرگ منتقل شده و موجب انقباض روده بزرگ و شل شدن دریچه های خروجی مقعد و دفع مدفوع می شود که در افراد مبتلا به یبوست این واکنش کاهش می یابد.

1 دقیقه خواندن

درد و سوزش همراه با خونریزی یا بدون خونریزی در بیماران دچار فیشر دیده می شود.درمان بوتاکس با رفع انقباض و اسپاسم اسفنکتر مقعدی موجب بهبود خونرسانی ناحیه و ترمیم زخم فیشر خواهد شد.

1 دقیقه خواندن

انواع توده های کناری :شامل انواع :هموروئید خارجی ،توده های گوشتی sentinel pile، زگیل های تناسلی و اطراف مقعدی، فیبروم ها ، انواع زائده های گوناگون و پوستی skin tag میباشد.درمان توده های کناری :این توده ها را میتوان براحتی وبدون بیهوشی وکاملا سرپایی توسط لیزرو یا کرایو درمان نمود.